Wednesday, August 05, 2009

奇怪的梦 Weird Dream

有天早上,我是从梦中惊醒的。

梦是从老板打电话给苏珊开始-
老板:(鬼鬼祟祟的声音)苏珊,无名有在你身边吗?
苏珊:有啊,要干嘛?
老板:叫他帮忙一下,打电话给老板娘。

虽然感到很奇怪,但我还是照做了。
我:哈罗,老板娘?
老板娘:无名,找我什么事?
我:没有什么事啦,只是有人要跟你讲话。你等下呵……

然后我就把我的电话和苏珊的电话上下倒反放在一起,让彼此的播音器对着彼此的麦克风,好让老板可以透过苏珊和我的电话与老板娘讲话。
老板:(用很温柔的声音,听了会鸡皮疙瘩的那种)老婆,你在做什么?
老板娘:(冷冷地)哼,在我两个朋友的家谈天。你不认识她们的。
老板:(感觉上声音假假地)哦!那比比呢?比比还好吗?
老板娘:他现在在我旁边睡觉。有七磅重。

听到老板在和老板娘谈他们家庭里面的私事,我觉得不应该继续听下去,就把两个电话移到被单底下去盖着。这样,我就听不见他们两个人的对话了。但过了一会儿,我又开始担心着不知他们两个谈完了没,因为我总不可能一直那样抓着两个电话不动。

结果,我又把电话从被单下拿出来。
老板:(很内疚的语气)对不起啦,我不是特地没有去的。你自己也知道的嘛,公司里面的工有时候突然跑出来,我也控制不到。
老板娘:(还是很冷淡……)哦,这个已经没有关系了。你已经不用再来了。

这个时候,我的心突然跳很快,就从梦中醒过来了。虽然弄清楚自己是在发梦,担心奇怪的梦会成真。请不要问我为什么我可以把所有电话里的对话听得一清二楚,我自己也不知道。我只知道那是梦里面才会发生的事情,因为我的听觉已经并不是那么好了。

过后我在办公室把梦重复一遍给老板听,听得他哈哈大笑,说我想太多了,梦竟然也可以那么厉害。

附:发这个梦的第二天,听说公主也发了一个和我有关系的梦。但无论我如何追问,她也坚持不肯透露究竟是什么内容。说不要说出来,不然的话事情就不是太好了。无奈。

One morning, I was awake from my dream.

The dream started from a phone call from my boss to Susan.
Boss : ( Sound very secretive ) Susan, is No Name there ?
Susan : Yeah, why ?
Boss : Ask him to help me call my wife ?

Although I have a very weird feelings, but I still make the call.
Me : Hello, lady boss ?
Lady Boss : No Name, you looking for me ?
Me : No la, there is someone who like to talk to you. Hold on...

Then, I place my phone upside down next to Susan's so that the speaker is facing microphone of the other one to allow the Boss to talk to the Lady Boss through the phones.
Boss : ( with a very soft intonation that enough to turn any girl down ) Honey, where are you ?
Lady Boss : ( sound chilly ) Hmm, I'm chatting at my 2 good friends' house. You do not know them one.
Boss : ( sound like he is trying to hide from something ) Oh ! Then how is our baby ? Is little baby okay ?
Lady Boss : Baby is sleeping beside me now. The weight is 7 pounds.

When I realized that I'm listening to my boss' private family affair, I decided to hide the phone underneath a blanket so that I need not to listen to their conversation. After a while, I starts to worried if their conversation had ended as I can't hold the phones underneath the blanket forever.

So, I take the phones out.
Boss : ( sound very guilty ) Sorry la~ My absence is not on purpose one. As you know, the company work is very uncertain as the work will just pop out in a sudden and I do not have control over it.
Lady Boss : ( still very chilly ) Oh, it doesn't matter any more now. You need not to come over any more.

At this moment, my heart suddenly beat very fast and awake me from the dream. Although I knew that I'm dreaming but it was so real that I'm worried if it will happen. Please don't ask me why I can listen to the phone conversation clearly as I have no clue on it too. I only know that it will only happen in the dream as my hearing is not that good in real world.

Later that day, Boss laugh out at me when I told him the weird dream. He says that I had been thinking too much to make my dream a great one.

p/s : On the second day after my dream, I heard that Princess also having a weird dream that involves me. But she refused to tell what happened in the dream as she don't want things to go the wrong direction after she say it out. Sigh~

0 Comments:

Post a Comment

<< Home